Feel good filmovi na Beldocsu

Festival - 15.04.2022.

Ovogodišnja selekcija Beldocs festivala nudi nam filmove koji pozivaju na ples i šalju poruke ljubavi, brižnosti i zajedništva. Junaci ovih ostvarenja – grupe i pojedinci hrabro prevazilaze društvene barijere podsećajući nas da je kreativno i umetničko izražavanje jedna od ključnih potreba čovekove egzistencije.

ROSELINIJEVI (The Rossellinis) je dokumentarac o porodici čuvenog filmskog autora Roberta Roselinija, iz perspektive njegovog najstarijeg unuka Alesandra Roselinija (Alessandro Rossellini) i drugih Robertovih potomaka, uključujući i njegovu ćerku, glumicu Izabelu Roselini, iz Robertovog braka sa Ingrid Bergman. R. Roselini bio je izraziti antikomformista, sklon ljubavnim romansama iz kojih je nastala brojna multietnička porodica. Osećajući teret prezimena koje nosi, autor odlučuje da u svojoj 55. godini snimi debitantski film, gurajući svoje rođake u pravu porodičnu terapiju pred kamerama.

DEVOJKE IZ KALENDARA (Calendar Girls) je plesni dokumentarac rediteljskog dua koji dolazi iz sveta plesa i muzike Marie Luhuvud (Maria Loohufvud) i Lava Martinsena (Love Martinsen). Prateći plesni tim iz Floride koji sačinjavaju žene iznad šezdeset godina, film razbija konvencionalnu sliku „stare dame“ istražujući dubinsku ljudsku potrebu za kreativnošću i prijateljstvom. Biti devojka iz kalendara zahteva posvećenost i strast, ali pruža i trideset sestara koje ti čuvaju leđa. Biti devojka iz kalendara znači ostaviti probleme kod kuće i plesati, ali i suočiti se sa promenama i odvažiti se na testiranje odnosa. Ovo nesvakidašnje ostvarenje o starosti i strasti poziva nas da zaplešemo od srca, pre nego što bude prekasno.

PODIGNI LESTVICU (Raise the Bar) islandskog reditelja i  glumca Gudjona Ragnarsona (Guðjón Ragnarsson) priča je o devojčicama koje razbijaju društvene i kulturne barijere. Ženski košarkaši tim pohađa intenzivan i kontroverzan program treninga, pod vođstvom neobičnog trenera koji im neprestano „podiže lestvicu“. Tim postiže izvrsne sportske rezultate, a devojke rastu u jake, samostalne individue spremne da promene svet. Ipak, pitanje sa kojim nas film suočava je: „Koliko je svet spreman na promenu?“

PET PREPREKA (The Five Obstructions) predstavlja istraživačko putovanje koje preispituje sam fenomen filmskog stvaralaštva. Kultni danski reditelj, tvorac Dogme 95, Lars fon Trir (Lars von Trier), izaziva Jorgena Leta (Jorgen Leth), centralnu figuru na sceni eksperimentalnog dokumentarnog filma šezdesetih, da snimi pet različitih rimejkova svog film Savršeni čovek (The Perfect Human). Izlažući Leta stvaralačkoj igri, Fon Trir mu smešta opstrukcije i zabrane, primoravajući ga da iznova razmisli o priči i likovima. Film se sastoji od pet rimejkova, ali i razgovora ova dva autora i prijatelja, i predstavlja prvi Fon Trirov iskorak u svet dokumentarizma.

BERBERNICA KOD KJUA (Q’s Barbershop) reditelja Emila Langbalea (Emil Langballe) smešten je u predgrađe Odese, u kom se nalazi najveći danski blok socijalnog stanovanja (Vollsmosea). Kjuova berbernica je popularno mesto okupljanja mladih Somalijaca, gde pored šišanja dobijaju  i savete o velikim životnim temama, kao što su ljubav, veze, obrazovanje…

ITALO DISKO. BLISTAVI ZVUK 80-IH (Italo Disco. The Sparkling Sound of the 80s) italijanskog dokumentariste Alesandra Melacinija (Alessandro Melazzini) je intrigantna priča o popularnom muzičkom žanru iz osamdesetih godina. Istražujući rađanje i razvoj italo diska, autor intervjuiše umetnike i vodeće ličnosti tog vremena, i zaranjajući u tadašnje društvene i estetske fenomene otkriva u kojoj meri su oni bili vizionarski.

RAJ (Paraiso) višestruko nagrađivanog brazilskog reditelja Seržioa Trefoa (Sérgio Tréfaut) vodi nas u baštu urbane vile Kateto, u Rio de Žaneiru. Ovo mesto ispunjeno je starcima (od 70 do 100 godina) koji svakodnevno izvode skoro ritualne plesne nastupe. Oslikavajući mikrouniverzim u okviru kog su ovi ljudi pronašli svoj mali raj i ističući brazilsku tradicionalnu muziku kao jednu od najznačajnijih komponenti filma, autor iznova pokazuje do koje mere je muzika definišući činilac različitih kultura.

ENIO MORIKONE (Ennio) je novo ostvarenje reditelja Đuzepea Tornatorea (Giuseppe Tornatore) koji je svojim igranim filmovima Svi su dobro, Malena, Najbolja ponuda, Cinema Paradiso proslavio italijansku kinematografiju. Ovoga puta pred nama je dokumentarac o legendarnom kompozitoru filmske muzike Eniu Morikoneu. Predstavljajući Maestra kroz dugačke razgovore, svedočenja filmskih umetnika (Bernanda Bertolučija, Olivera Stouna, Kventina Tarantina, braće Taviani…), kao i arhivske snimke sa koncertnih turneja i inserte filmskih klasika, autor stvara svedočanstvo o neizbrisivom tragu koji je ovaj kompozitor ostavio iza sebe. Takođe, film otkriva manje poznate strane Maestrove ličnosti, kao što je strast prema šahu koja može biti misteriozno povezana sa njegovim stvaralaštvom.

Jubilarni 15. Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs 2022, koji će biti održan od 11. do 18. maja predstaviće više od 100 nagrađivanih dokumentarnih filmova u 12 programskih celina.

Pretraga

You are using an outdated browser which can not show modern web content.

We suggest you download Chrome or Firefox.

Donacija

рсд